Personlig info och hälsodeklaration syftar, förutom att vi har korrekt medlemsinformation, till att ge scoutledarna kännedom om olika allergier och andra sjukdomar som kan vara viktiga att känna till i verksamheten. Under träffar händer det ibland olyckor och vi vill vara beredda att kunna ta hand om scouterna på ett korrekt sätt. Det händer också att vi fikar och då är det viktigt att känna till olika matallergier. Hälsodeklarationen tar vi också med på våra hajker och läger. Det är bara ledarna som har tillgång till uppgifterna och de förs inte vidare. Om scouten slutar i Örkelljunga scoutkår kommer papperet att förstöras.

För att säkerställa att vi har rätt kontaktuppgifter och aktuell medlemsinformation makulerar vi samtliga blanketter inför varje nytt läsår och begär in nya blanketter.